1 jaar later…

Een jaar geleden krabde Resul zich serieus in de haren.
Maar liefst 3 van zijn 4 medewerksters waren tezelfdertijd zwanger.
Dat zorgde destijds voor de nodige organisatorische hoogstandjes op het kabinet.

Ondertussen zijn we een jaar verder en werken er nog steeds 3 gelukkige ouders op het kabinet. We laten hun baby’s terugblikken op de combinatie van werk en ouderschap van hun mama of papa.

Juul (links op de foto)

“Iets meer dan een jaar geleden moest mijn mama als derde in de rij gaan vertellen dat ze ook zwanger was. Dat was wel even slikken voor Resul denk ik, maar als mama’s zwangerschapsrust was aangebroken zat de routine van vervangen op het kabinet er al goed in. Bij haar terugkomst drie maand later was het voor haar even zoeken om beiden te combineren maar ze kan op veel hulp rekenen van mijn papa en alles went wel snel. En met die brede glimlach die ik haar elke morgen schenk, zorg ik ervoor dat ze genoeg energie heeft voor de hele dag.”

Lionel (rechts op de foto)

“Ik werd op 29 mei al 1 jaar!
Het was voor mama een plezant maar druk jaar. De gebroken nachten en af en toe ik of mijn broer ziek, zeker en vast dat mama’s werk daar soms onder lijdt.
Ze was zeker niet elke morgen even uitgeslapen en ze heeft toch een paar keer verlof moeten nemen om voor mij en mijn broertje te zorgen. Gelukkig bestaan er dingen zoals koffie, spoedverlof en thuiswerken (als haar agenda dat toelaat tenminste) om het te kunnen bolwerken. Resul is daar ook heel redelijk in. Maar hij hoeft zich geen zorgen te maken, normaal komt er geen broertje of zusje bij. Een paar maand verdwijnen zal mama niet meer doen.”

Miran (op de schoot)

“Mijn papa werkt net geen jaar op het kabinet en één van de eerste dingen die hij Resul vertelde was dat mijn mama zwanger was van mij.
Ik denk dat Resul een serieuze déja-vu beleefde op dat moment. Het is daar blijkbaar een vruchtbare of stimulerende werkomgeving.
Ik ben nu net iets ouder dan één maand.
Eerlijk gezegd is het mama die het meeste werk op haar neemt.
Die paar keren dat papa haar aflost en de nachtshift voor zijn rekening neemt, kruipt dat toch in zijn kleren. Maar wie kan er nu aan mij weerstaan.”

Zie ook de link naar het artikel van vorig jaar: http://www.nieuwsblad.be/article/detail.aspx?articleid=BLRTO_20110425_007

Dit bericht werd geplaatst in Personeel. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

