Zeer inspirerend fimpje

Zeer inspirerende video voor mij. Op basis van digitale creativiteit, administratieve vereenvoudiging, betrokkenheid van al onze medewerkers en een niet-ophoudende dialoog zoek ik naar die nieuwe overheid.

http://www.ted.com/talks/jennifer_pahlka_coding_a_better_government.html?source=facebook#.T2GjKZSvoGR.facebook


De nieuwe stad is er een die antwoord biedt op de vragen van de 21ste eeuw.
Enkele uitspraken boeien mij enorm, zoals:
Waarom de overheid (zeer actuele vraag!) ? “De overheid is dingen samen doen, die je niet alleen aankan.” Is het niet zo dat er in onze wereld, in ons land en in onze stad veel zaken zijn, die ik en jij niet alleen kunnen oplossen? Dat moeten we samen doen!
Daarvoor hebben we onze overheid nodig!

De nieuwe (ICT-)technologieën kunnen ons inderdaad helpen om de overheid meer aantrekkelijk, meer efficiënt en meer dynamisch te maken. De overheid kan via de nieuwe technologieën (internet – social media) meer dan vroeger een platform worden waar burgers samen komen om dingen samen te doen, die ze niet alleen kunnen.

Ik onthoud het citaat van Mevr. Jenifer Pahlka:
“We’re not just consumers,
We’re not just consumers of government, putting in our taxes and getting back services.
We’re more than that. We’re citizens!
And we’re not going to fix government, until we fix citizenship!”

Ik wil zoeken hoe we als overheidsorganisatie meer dan voorheen die platformfunctie kunnen opnemen en hoe we ons hierbij kunnen laten helpen door de nieuwe ICT-technologieën. Ik geloof erin. Doe jij mee?

Dit bericht werd geplaatst in Administratieve vereenvoudiging, Digitaal, Personeel. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

