“Gelijk loon voor gelijk werk”

Ik ontving een delegatie van de ACOD LRB Oost-Vlaanderen met een eisenbundel.

Om te beginnen wil ik duidelijk stellen dat voor mij als schepen van personeel het principe “gelijk loon voor gelijk werk” centraal staat .
Daarnaast is het meer dan normaal dat in financieel moeilijk tijden elke € goed overwogen wordt uitgegeven.
Dat ben ik verschuldigd aan elke Gentse burger.
Verder wil ik van de stad Gent een moderne organisatie maken die degelijk werk aflevert ten aanzien van de klant, zijnde die Gentenaar.

ACOD vraagt 3 zaken zijnde
– een oplossing voor de statutarisering van gesco’s
– de uitbouw van een 2de pensioenpijler
– meer inspraak voor medewerkers.
Ook van de ACV ontving ik een brief met daarin de vraag om een oplossing te zoeken voor de statutarisering van de gesco’s.

Ik heb oor naar die eisen. In deze moeilijke tijden is het van belang een middenweg te zoeken die haalbaar is.
Daarom roep ik alle sociale partners op om terug rond de tafel te zitten en samen naar constructieve en realistische oplossingen te zoeken.

Dit bericht werd geplaatst in Personeel. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

